۱۳۸۷/۰۷/۰۳

«مردي براي تمام فصول؟؟»

مرد، از جيب خود سكه‌اي خارج مي‌كند و در دست فردي كه چهره پوشيده و شمشيري در دست ديگر دارد مي‌گذارد؛ به آرامي به او مي‌گويد: نگران نباش، چرا كه مرا به ديدار خالقم مي‌فرستي... شمشير بالا مي‌رود و با شتاب، پايين مي‌آيد... و بدين ترتيب، تامس مور، که به راحتی می‌توانست مقام صدراعظمی خود را حفظ کند، سرش را بر سر ايمان و عقيده‌اش مي‌گذارد اما تسلیم خواسته هنري هشتم نمی‌شود. وي، اگرچه در يك شبه دادگاه به اشد مجازات –مرگ- محكوم شد، اما از دادگاه بزرگي به نام وجدان سربلند بيرون آمد. مور، آنچه را باور نداشت، نپذيرفت و حقيقت را قرباني مصلحت نكرد؛ از اين رو «مردي براي تمام فصول» لقب گرفت...



1. مرد، از جيب خود سكه‌اي خارج مي‌كند و در دست فردي كه چهره ای پوشيده و شمشير در دست ديگر دارد مي‌گذارد؛ به آرامي به او مي‌گويد:
نگران نباش، چرا كه مرا به ديدار خالقم مي‌فرستي.
شمشير (یا تبر؟) بالا مي‌رود و با شتاب، پايين مي‌آيد...

و بدين ترتيب، تامس مور، که به راحتی می‌توانست مقام صدراعظمی خود را حفظ کند، سرش را بر سر ايمان و عقيده‌اش مي‌گذارد اما تسلیم خواسته هنري هشتم نمی‌شود. وي، اگرچه در يك شبه دادگاه به اشد مجازات –مرگ- محكوم شد، اما از دادگاه بزرگي به نام وجدان سربلند بيرون آمد. مور، آنچه را باور نداشت، نپذيرفت و حقيقت را قرباني مصلحت نكرد؛ از اين رو «مردي براي تمام فصول» لقب گرفت.


۲. «ایران با هیچ كشوری جنگ ندارد و با همه مردمان دنیا حتی با مردم آمریكا و اسرائیل دوست است».
مشايي، معاون رييس جمهور، 29/4/1387

۳. «انسان متعلق به همه عالم است و همه عالم متعلق به انسان است. انفكاك جهاني كه به وجود آمده است تنها به دست قدرت‌ها بوده است... در تمام تاريخ جنگي بين مردم و مردمي ديگر وجود نداشته است... اين موضوعيت ندارد منطق ندارد جنگ‌ها بين قدرت‌ها بوده است. اين كه مسلمان‌ها بگويند كار ما درست است بقيه اشتباه مي‌گويند يعني 5/5 ميليارد انسان را از دايره انسانيت خارج كنيم درست نيست. ما در ارائه پيام به دنيا كه صف‌بندي نمي‌كنيم. آيا براي پيامبر ما بين يهوديت و مسيحيت تفاوت بود؟ اين حرف‌هايي كه بنده مي‌زنم عين آموزه‌هاي ديني است. هر كسي شك دارد براي بحث 100 ساعته آماده هستم صدا كنيد بگوييد مشايي چه مي‌گويي؟ تا بگويم تو هم لذت مي‌بري... من گفته‌ام زمان آنكه ديني در دنيا جهاني شود گذشته است. منطق مهدويت منطق تحميل خودمان به دنيا نيست اينكه كسي كه اين منطق را مي‌پذيرد مثل من بايد بشود خطاي آشكار است همه ما بايد بشويم».
اسفنديار رحيم‌مشايي، خبرگزاري فارس، 30/5/1387

۴. «یک نفر پیدا می شود در باره مردمی که در اسرائیل زندگی می‌کنند، اظهار نظر می‌کند، البته این اظهار نظر غلطی است. اینکه گفته می‌شود ما با مردم اسرائیل هم مثل مردم دیگر دنیا دوستیم، این حرف درستی نیست».
آیت‌الله خامنه‌ای، نماز جمعه تهران،  29/۶/1387

۵. «... با احترام به استحضار مي‌رساند نظر به بيانات روشنگر حضرتعالي در خطبه‌هاي امروز نماز جمعه تهران كه مانند هميشه فصل الخطاب بوده و خواهد بود، اينجانب ضمن اعلام تبعيت كامل خود از ديدگاه آن حضرت در موضوع مردم سرزمين هاي اشغالي، تاكيد مي‌نمايد كه به عنوان سربازي كوچك در دولت خدمتگزار تمامي مساعي خود را در چارچوب سياست هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران كه از سوي حضرت ولي امر مسلمين تعيين و تبيين مي‌گردد به كار خواهم بست ... ».
ارادتمند: رحيم مشائي، معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، 30/6/1387

  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis

2 نظر:

ناشناس گفت...

اینم خودش یه نوع آرمانه !

ناشناس گفت...

همه ما نظير كار مشايي را لحظه لحظه انجام ميديم. البته در ابعاد كوچكتر و يا شايد بزرگتر ولي پنهان تر.

ارسال یک نظر

 
ساخت سال 1388 نمای نزدیک.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده