۱۳۸۶/۰۷/۰۱

«دك شده»

 


"دلبر برفت و دلشدگان را خبر نكرد"
حافظ



 ***



دلبر برفت و دلشده ي خويش دَك نمود 
هم زخم زد به سينه و هم پر نمك نمود


"گفتم مگر به گريه دلش مهربان كنم"
آه... اشك پاك، دامن او غرق لَك نمود


روزي كه سر زد او به وبِ زندگي من
با يك كليكِ چشم، مرا زود هَك نمود!


من ساده، صادقانه، فقط  گفتم عاشقم
او با يقين، به حرف دلم نيز شك نمود


***


اين عشق سرد و گرم چشيده، چه همزمان
سوزاند يك دل و دل ديگر خنك نمود ...



 

  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis

6 نظر:

ناشناس گفت...

بسیار جالب بود وبلاگتون . بسیار زیاد.

ناشناس گفت...

سلام دوست عزیزم!
ممنونم که به وبلاگ Animal Liberation Front سر زدی و نظرت رو بیان کردی!

من هم با خشونت موافقم... با خشونت بر علیه حیوان و انسان!

اما به نظر تو می شه با آگاهی دادن به Mc Donald و KFC و Burger King (و یا به عبارتی Murder King) به کشتار حیوانات در دسته های خیلی بزرگ (فقط در آمریکا:180 میلیون پرنده در یک هفته، 10 میلیارد چهارپا در یک سال) پایان داد؟
به نظر تو می شه جلوی Animal Testing رو گرفت؟
فکر می کنی قانون و دولت هرگز در برابر مالیات های میلیاردی که از Mc Donald و KFC و ... می گیره، می یاد و قانون حمایت از حقوق حیوانات می نویسه؟ یا وقتی فلان شرکت که فقط صدها میلیون خرج تبلیغات وسایل آرایشی اش می کنه، میلیاردها دلار مالیات می ده به دولت و دولت رو می خره، هرگز اجازه می ده همچین قانونی حتی به ذهن دولت برسه؟ (چون اونموقع حمایتش رو از دولت قطع خواهد کرد) و ...

یا اگه از مردم عادی حرف می زنیم، بهتره یه سری به youtube.com بزنی و ویدئوهایی رو که در مورد حیوانات ساخته شده رو نگاه کنی. تو شاید گریه ات بگیره ولی اگه نگاهی به کامنت ها بندازی، می بینی که مردم چطور از خوردن گوشت لذت می برن. چطور به موجودات به چشم یه ابزار نگاه می کنن. دارم بهت می گم. تو شاید از دیدن اون ویدئوها گریه ات بگیره.

یا وقتی من اون ویدئوها رو برای دوستانم نشون می دم، باورت می شه گریه می کنن؟ اما بعد از اینکه تموم شد، می رن و ساندویچ KFC ایشون رو می خورن!

این یه درده... این درد اونقدر عمیق و وحشتناک هست که دارویی موثرتر از این براش پیدا نکرده ایم.

ما هر هفته بیشتر از 2000 تا بروشور پخش می کنیم بین مردم. اما به نظر تو چند درصد از اون ها حاضرن حتی با دیدن اون همه قساوت باز هم از خوزدن گوشت دست بکشند؟
کی حاضره حتی با دیدن اون صحنه های وحشتناک از آزمایش بر روی حیوانات، بره و شامپوی گیاهی بخره. یا از اسپری خوشبو کننده اش دست بکشه. یا خمیر دوندونی بخره که روی حیوانات تست نشده...

تا حالا یکبار هم ثبت نشده که انسان یا حیوانی به دست ALF حتی یه خراش کوچیک برداشته باشه. در حالی که روزانه 110 میلیون حیوان بیگناه دارن زندگیشون رو به اسم علم و مدرنیته خیلی آسون از دست می دن. زنده زنده تشریح می شن و ... و فقط پوله که برای صاحب این آزمایشگاه ها می مونه.

ناشناس گفت...

ببخشید... اشتباه تایپی: من هم با خشونت مخالفم!

ناشناس گفت...

ما چطور می تونیم به انسانی که حتی از دیدن و ریختن خون لذت می بره و تفریحش جنگ و کشتار هست، آموزش بدیم؟

من باهات موافقم. هیچ چیزی به اندازه ی آموزش موثر نیست. اما پروسه ی این آموزش چقدر طول می کشه؟ 10 سال؟ 100 سال؟ 200 سال؟
حتی اگه 6 ماه... آیا ما باید تا اون روز نظارگر این تجاوز و بیرحمی باشیم؟ باید تا اون روز بروشور پخش کنیم و از خوردن غذاهای عاری از گوشتمون لذت ببریم؟

ما همدیگه رو حمایت می کنیم. تو بروشور پخش می کنی و به مردم آموزش می دی برای یه هدف بلند مدت. منم حیوانات رو آزاد می کنم برای اهداف کوتاه مدت... هر دو می خواهیم که همه-- حیوانات و انسان-- از درد رهایی یابند!

صدایی برای بیصدا باش!

وبلاگ ALF درباره ی قوانین و باورهای ALF به روز شده... خوشحال می شم باز هم بیای و این مبارزه رو در کنار هم و به کمک هم با سرعت بیشتری به پیش ببریم!

صدایی برای بیصدا باش!

ناشناس گفت...

با این نکته که انسانیت در وجود همه هست، کاملا موافقم. این چیزیه که من بهش ایمان دارم. در غیر اینصورت برای تغییر این بی عدالتی مبارزه نمی کردم. چون بی فایده بود.
در مورد "آموزش" باهات موافقم. مطمئنا آموزش قسمت عظیمی از مبارزه است، اما همه اش نیست.
اما در مورد اینکه می شه از طریق دموکراسی و انتخاب نمایندگان به هدف رسید، به نظرم بعید می رسه. من خودم رو آنارشیست می دونم و این حس در من خیلی قویه (من پانک هستم و آنارشیسم چیزی هست که من رو به پانک پیوند می ده) تصویری که از سیستم سر کار آمده در آینده دارم، پوتینی هست بر روی صورت انسان (دیگه چه برسه به حیوانات)

در آمریکا و قبل از انتخابات ریاست جمهوری، مشاوران جرج بوش هی می گفتن : Vegetarians are welcome to vote... یعنی ما از شماها هم حمایت می کنیم. اما بعد از انتخابات، وقتی یکی از نمایندگان PETA (بزرگترین سازمان گیاهخواران، وگن ها و دوستداران حیوانات) از جورج بوش پرسید که نظرت در مورد گیاهخواری چیه؟
بوش هم خیلی ساده گفت:i'm glad that i had my bacon for breakfast
خوشحالم که برای صبحانه گوشت خوردم!
و وقتی با اصرار این گیاهخوار مواجه شد، با حالت تهدید آمیزی گفت " تو داری خیلی حرف می زنی. مواظب خودت باش!"

نظام سرمایه داری... اولین قانون این سیستم بر پایه ی استثمار ضعیف تر هست. دولت از این طریق تغذیه می شه. دولت به مالیات هایی که از این شرکت های غول آسا می گیره به شدت نیاز داره. نیاز داره تا نفوذش رو بیشتر کنه.
پسر نمی دونی ما چقدر مبارزه ی صلح آمیز داشتیم. قبل از اینکه ALF به وجود باید چقدر تظاهرات صلح آمیز انجام شد. چقدر از سیستم خواهش کردیم که به این جنایت در حق حیوانات پایان بده (منظورم گیاهخواران و طرفداران حقوق حیواناته) با اینکه این حرکت های مسالمت آمیزانه به شدت ادامه داره، اما هیچ جوابی از طرف سیستم داده نمی شه. سالانه ده ها نفر از فعالان حقوق حیوانات ما رو دستگیر و بازجویی می کنن. براشون پرونده سازی می کنن و ... !

ناشناس گفت...

گرچه صلاحیت اظهار نظر در باره شعر را ندارم اما به دلم نشست و همین کافی است.ضمنا نمی دانم برای خواندن این مطلب مرا راهنمائی کردید یا نکته دیگری است که آن را نیافتم.

ارسال یک نظر

 
ساخت سال 1388 نمای نزدیک.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده